Aktywnie na zewnątrz

Koniec jesieni to dobry czas, aby wykorzystać w pełni ostatnie promienie słońca. Aby nasz organizm sprawnie funkcjonował powinniśmy regularnie go dotleniać. Spędzajmy więc każdego dnia co najmniej 30 minut na zewnątrz, aby zauważyć dobroczynny wpływ świeżego powietrza na nasze ciało i zdrowie.

Oczywiście nikt nie wymaga od nas, abyśmy każdego dnia zmuszali się do aktywności za którymi nie przepadamy, np. biegania czy pływania na basenie, ale z pewnością spośród wielu dostępnych form aktywności każdy z nas znajdzie tą, która sprawia radość i ładuje pozytywną energią na cały następny dzień. Nie od dziś przecież wiadomo, że sport wydziela w nas endorfiny, pobudza krążenie krwi i sprawia, że stajemy się odporni na choroby, bakterie i wirusy. Z wysiłku fizycznego płyną więc do nas same pozytywne konsekwencje!

Proponowane przez lekarzy formy aktywności powinny być dopasowane przede wszystkim do naszego wieku, a także stopnia zaangażowania, to znaczy faktu, czy dopiero zaczynamy swoją przygodę z ćwiczeniami, czy może należymy do osób wysportowanych. Jeżeli zaliczamy się do pierwszej grupy, warto rozpocząć od codziennych spacerów, które rozruszają nasze ciało i sprawią, że poczujemy pracę naszych mięśni. Nawet kilka minut dziennie dać może nam niesamowite rezultaty widoczne na pierwszy rzut oka! Podobnie zresztą działa tak zwany nordic walking, który odciąża stawy, a także kształtuje każdy mięsień na naszym ciele. Spacery z kilkami stają się zresztą coraz bardziej znaną formą aktywności i zdobywają rzesze wielbicieli wśród ludzi w różnym wieku – młodszych i starszych.

Jeżeli natomiast ćwiczenia nie są dla ciebie nowością możesz rozpocząć od rozgrzewki w postaci jazdy na rowerze lub biegu, by później przejść do fazy właściwej ćwiczeń. Jeśli jesteś fanem ćwiczeń prostych, kształtujących ciało i jego wytrzymałość, to idealny będzie dla ciebie street workout, czyli „trening uliczny”. Na czym on polega? Wykonujesz go na elementach małej architektury – ławkach, lampach, czy trzepakach lub placach zabaw. Jest to więc sport w pełni darmowy, i aby go wykonywać potrzebujemy jedynie silnej woli i motywacji.